Cizí jazyk se stává nejen velkou výhodou na trhu práce, ale pomalu už i potřebou. V dnešní době se u každého druhého inzerátu dočtete v podmínkách pro přijetí, že anglický nebo jiný cizí jazyk je výhodou. Přemýšlíte tedy, jak začít s výukou cizího jazyka u těch nejmenších dětí? U malých dětí je nejlepší začít tou nejzábavnější formou, která bude vaše dítě bavit a motivuje ho k dalšímu učení.
Děti a cizí jazyky
Cizí jazyk je nejlepší učit děti formou hry. Nejenom, že své děti zabavíte, ale připravíte jim tak i velice dobrý základ do školy, kde se budou muset jinou řeč začít časem stejně učit.
Základy výuky u například anglického jazyka můžete začít budovat pomocí deskových her nebo skládaček, kde se angličtina objevuje. Na výběr je několik možností, jsou to různé skládačky nebo kartičky, kde jsou většinou namalovaná zvířátka s anglickým názvem.
Pokud nechcete pořizovat žádné deskové hry nebo skládačky, můžete improvizovat. Dá se vymyslet spousta domácích her, při kterých můžete učit děti anglicky.
Základem všeho samozřejmě je, aby alespoň jeden z rodičů cizí jazyk ovládal.
Jak začít s výukou?
Nejlepší pro začátek bude výuka anglické abecedy. Dítě nebude ze začátku úplně vědět, o co přesně jde, ale výuka abecedy otevře první základy výslovnosti. Jakmile bude ovládat anglickou abecedu, tak můžete pomalu přejít k počítání v angličtině.
Jistě nemusíte zůstávat jen u angličtiny. Dítě můžete na podobném principu začít svépomocí doma učit jakýkoliv cizí jazyk, který ovládáte.
Pokud rádi chodíte na procházky, můžete označovat předměty, které po cestě potkáte. Například auta, dopravní značky, semafory, budovy, školy, zastávky autobusů. Prostě vše, co potkáte, tak můžete popisovat pomocí anglických slovíček a zkoušet, jestli si je dítě do příště zapamatuje, nebo ne.
Dále můžete využít i nejrůznější počítačové hry a zábavné programy, které mohou být ve výuce cizího jazyka vhodným a efektivním doplňkem.
Vždy se do učení snažte vnést trochu soutěživosti. Potom dosáhnete u dítěte většího zájmu, protože bude chtít vyhrávat. Můžete si například zapisovat stav bodů a po dosažení určitého počtu bodů vymyslet i nějakou odměnu.