V některých případech stačí výfuk pouze utěsnit a můžete s ním najezdit bez problémů další tisíce kilometrů. Udělat to však musíte pořádně, aby těsnění na výfuku opravdu drželo. Vždy je potřeba počítat s tím, že výfuk se při svém provozu hodně zahřívá a výfukové plyny mají také svůj přiměřený tlak z motoru.
Jak utěsnit výfuk?
Způsobů, jak utěsnit výfuk, je opravdu hodně. Asi ten nejsnadnější je s použitím pasty na utěsnění výfuku, kterou budete aplikovat přímo na místa, kde výfuk uchází. Nejlépe to zjistíte tak, když si auto například zvednete.
Je potřeba mít auto nastartované a sledovat pomocí ruky, kudy výfuk uchází. Potom necháte výfuk vychladnout a postižené místo očistíte pomocí ocelového kartáče nebo pomocí brusného papíru.
Očištění je potřeba udělat opravdu jemně, aby nedošlo ke zvětšování postiženého místa. Pastu natřete na postižené místo a prstem ji zatlačte i přímo do díry. Nechtě minimálně den vytvrdnout a výfuk by měl být zase utěsněn.
Další možnost, jak utěsnit výfuk
Další možností, jak utěsnit výfuk, je hliníková páska. Toto řešení je však pouze dočasné a nejlépe se hodí na cesty, kdy je potřeba utěsnit výfuk rychle a funkčně. S hliníkovou páskou jste schopni urazit do tisíce kilometrů, než se páska odlepí nebo protrhne.
Před těsněním výfuku pomocí hliníkové pásky je potřeba nejen díru, ale také celé místo, kde bude páska přilepená, pořádně očistit od rzi, která by mohla pásku rychle odlepit. Při aplikaci se snažte pásku co nejvíce dotáhnout.
Výfuk se můžete pokusit i zavařit
Pokud se jedná o dostatečně dostupné místo, tak se můžete pokusit výfuk zavařit. Bude potřeba díru pořádně očistit a odstranit i zbylé zrezlé části. Dále bude potřeba postižené místo obrousit kompletně od rzi a pomalu od kraje začít díru lepit pomocí svářečky.
Svařování je asi nejúčinnější systém, jak utěsnit výfuk u auta. Nese však riziko, že při svařování budete díru propalovat a spíše zvětšovat.