Bolesti páteře jsou zlé, tudíž zkusme bojovat i díky cvičení

bolesti páteře
Zdroj: Pixabay
Autor: Jana Šmídová

Bolesti páteře a záda všeobecně trápí mnoho lidí. Většina z nich má tyto problémy z důvodů, že dlouho sedí u počítače a navíc i špatně. Ono až tak nezáleží na příčině, ale bolest, kterou způsobuje ztuhlá páteř není rozhodně nic příjemného. Ovšem jak s těmito obtížemi bojovat. Je to svým způsobem lehké – cvičit. Hřbet se musí uvolnit, ale též i posílit. Existují k tomu dokonce speciální cviky.Není to zase nic moc těžkého. V podstatě stačí jen pár minut, ale díky nim je docela dobře možné. že se páteř uvolní a bolesti přejdou. Tak se nyní podíváme na některé z nich. Tady je první.

Bolesti páteře a poloha dítěte

Patří mezi základní pozice z jógy, jenž pomáhá uvolnit spodní část zad. Jelikož jde o pozici relaxační, tak se dá cvičit samostatně. Stejně tak však může posloužit jako výchozí pozice pro další druhy cvičení. A jak tedy na to? Je třeba si kleknout na kolena a spojit palce na nohou. Tato v uvozovkách poloha dítěte by měla odblokovat bolesti páteře.

Kolena se následně dají od sebe o kousek dál než je šířka ramen. Poté si sedněte na paty. Dále se pomalu musíte natáhnout vpřed tím způsobem, že položíte trup vpřed mezi kolena a čelo položte na podložku. Ruce se natáhnou nad hlavu, dlaně otevřete a položte na zem tak, že směřují dolů. V této poloze zůstaňte v poloze, dokud se pocit napětí nerozplyne a nebudete se cítit dostatečně uvolnění.

Bolesti páteře a cvičení jménem Kočičí záda

Tento cvik je známý už dětem od základní školy. Navíc patří mezi další cviky, které pomáhají od bolesti páteře. Tímto cvičením se uvolní střední část zad, krční svalstvo a zvyšuje se mobilita. Začne se v poloze na všech čtyřech s koleny na šířku pánve a rukama na šířku ramen.

Špičky si položíte na zem. Zhluboka se nadechnete, vytiskněte s výdechem záda nahoru, zatímco bradu tisknete k hrudníku. Opět se nadechněte a zatlačte pupík směrem k podlaze. V souladu s tímto zvedněte bradu vzhůru.
Tento způsob cvičení 8 až 10 krát opakujte.

Bolesti páteře a cvik Superman

Superman je výborný cvik na zpevnění svalů zad a bederních svalů a taktéž pomáhá od bolesti páteře. Lehněte si na podložku obličejem dolů. Ruce si natáhněte. Ruce a nohy musí vytvořit písmeno X. Břicho se musí zpevnit, k tomu i hýždě a zvedněte pravou ruku a levou nohu ze země.

Takto setrvejte 3 vteřiny. Opakujte to samé s levou rukou a pravou nohou. Vždy se uvolněte. Mělo by se to cvičit 10 krát na každou stranu. Snad těchto pár cviků pomůže proti bolestem zad a ztuhlé páteři.

Přidejte si rady a nápady na domovskou stránku Seznam.cz